Rawicki Uniwersytet Trzeciego Wieku
RAWICKI UNIWERSYTET TRZECIEGO WIEKU
Rawicki Uniwersytet Trzeciego Wieku - kopiuj

Wycieczka do Warszawy.

W dniach od 16 do 19 kwietnia 2015r. 52 osobowa grupa naszych słuchaczy pojechała na wycieczkę do Warszawy. Pierwszym przystankiem była Żelazowa Wola - miejsce urodzenia i wczesnego dzieciństwa naszego największego kompozytora Fryderyka Chopina. Następnego dnia udaliśmy się na Starówkę, gdzie zwiedziliśmy Zamek Królewski, po  którym oprowadził nas przewodnik. Po wyjściu z zamku spacerowaliśmy po starówce podziwiając piękną architekturę oraz Archikatedrę Warszawską i kościół akademicki Św. Anny. W godzinach popołudniowych pieszo ze Starówki udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik. W Koperniku nie ma przewodnika, tu każdy samodzielnie wybiera swoją ścieżkę i decyduje jakie chce przeprowadzić doświadczenia i w jakiej kolejności zobaczyć.Pobyt w Koperniku to bardzo ciekawe i pouczające przeżycie. Po około 3 godzinach pobytu w Centrum Nauki, wracając do hotelu, podziwialiśmy o zmroku Warszawę, gdzie w szczgólności wyróżniał się Stadion Narodowy. W trzecim dniu wcześnie rano pojechaliśmy na Powązki ( stare i nowe). Następnie pojechaliśmy do Wilanowa, gdzie zwiedziliśmy przepiękne Muzeum Pałacu Króla Jana III oraz park. Z Wilanowa wróciliśmy do Warszawy i po drodze z okien autokaru oglądaliśmy: ambasady, ministerstwa i inne znaczące budowle, o których ciekawie opowiadał nam przewodnik i w ten sposób dojechaliśmy pod Pałac Kultury i Nauki, gdzie szybką windą wjechaliśmy na taras widokowy (30 piętro), skąd podziwialiśmy panoramę Warszawy. W ostatnim dniu wycieczki zwiedziliśmy Muzeum Powstania Warszawskiego. Była to wspaniała lekcja historii. Następnie udaliśmy się już w drogę powrotną, zatrzymując się w Niepokalanowie oraz na wspólny posiłek. No cóż, wszystko co pięknę i miłe szybko się kończy - pozostają tylko wspomnienia.

Zapraszamy do obejrzenia pozostałych zdjęć w naszej galerii